Inloggen ? Inschrijven ? Help?

Doorzoek de website


Annuleren
×
Onderwerpen

Welkom

Ouder worden en prettig wonen


Ouder worden & prettig wonen' IN HAARLEM IN 7 stappen

Als u ouder wordt, verandert uw leven. Misschien gaat uw gezondheid achteruit. Komt u dan de trap nog op? Kunt u dan nog steeds in uw woning blijven wonen? Als u nu al nadenkt over hoe u straks wilt wonen, heeft u meer keuze. De kans is groter dat u een woning vindt die aan uw woonwensen voldoet.

De gemeente Haarlem, Elan Wonen, Pré Wonen en Ymere hebben een gezamenlijke regeling: ouder worden & prettig wonen. Deze regeling biedt voordelen voor huurders van 65 jaar of ouder om langer en comfortabeler zelfstandig te wonen. U krijgt voorrang als u gaat verhuizen naar een andere sociale huurwoning die beter past bij uw huishouden. En is de nieuwe woning duurder? Dan neemt u uw oude huur mee naar de nieuwe woning.

Hieronder leest u welke stappen u kunt nemen om een woning te vinden die beter bij u past. 

Stap 1:

Bepaal of u voldoet aan de voorwaarden van de ‘ouder worden & prettig wonen’- regeling.

Stap 2:

Schrijf u in bij mijnwoonservice.nl als u dat nog niet heeft gedaan. Heeft u hulp nodig bij het inschrijven? Laat het ons weten (onderaan staan onze contactgegevens).

Stap 3:

Voldoet aan de voorwaarden en staat u ingeschreven bij Woonservice? Neem contact op met uw woningcorporatie om uw interesse kenbaar te maken. Zie verderop voor de contactgegevens.

Stap 4:

Reageer op mijnwoonservice.nl op woningen die voldoen aan de voorwaarden van de regeling.

Stap 5

U ontvangt een uitnodiging of afwijzing om de woning te bezichtigen.

Stap 6:

U beslist of u in deze woning en buurt prettig ouder kunt worden.

Stap 7:

U verhuist en geniet van uw nieuwe traploze woning.

Regeling Ouder worden & prettig wonen voor huurders in Haarlem
Helaas is de regeling ‘Ouder worden en prettig wonen’ op dit moment alleen maar van toepassing op huurders in Haarlem die naar een Haarlemse huurwoning van één van de deelnemende corporaties willen verhuizen. Vooralsnog betreft dit een proef. We hopen dat wij, bij succes, ook afspraken kunnen maken met andere gemeenten en corporaties, om ook hier deze regeling voor huurders beschikbaar te maken. 
 
Let op: 
Wordt uw woning gerenoveerd of afgebroken en moet u hierdoor verhuizen? Dan kunt u geen gebruik maken van deze regeling omdat u stadsvernieuwingsurgentie krijgt en/of gebruikmaakt van het ‘Sociaal Project Plan'. 

Ymere
Afdeling Match & Markt
Telefoonnummer: 020 - 555 10 41
(maandag t/m vrijdag van
8.30 tot 17.00 uur)
E-mail: match_markt@ymere.nl

Elan Wonen
Telefoonnummer: 023 - 515 98 59
(maandag t/m donderdag 8.30 - 16.30
uur, vrijdag 8.30 - 12.00 uur)
E-mail: klantenservice@elanwonen.nl

Pré Wonen
Telefoonnummer: 088 - 77 00 000
(maandag t/m vrijdag van
8.30 tot 17.00 uur)
E-mail: mail@prewonen.nl

 

Uitleg ?

x
Helpfunctie is actief

De helpfunctie is nu actief. Klik bij een onderwerp op het ?-icoon om uitleg te krijgen. Klik nogmaals op Help? om de helpfunctie te sluiten.