Inloggen ? Inschrijven ? Help?

Doorzoek de website


Annuleren
×
Onderwerpen

Welkom

Reageren op een sociale huurwoning


woonservice

U kunt alleen reageren op het woningaanbod als u staat ingeschreven als woningzoekende. 

U mag maximaal drie actuele reacties hebben. Dit zijn reacties op woningen waarvan de reactietermijn nog niet is verstreken. Heeft u drie actuele reacties, maar ziet u een interessantere woning? Dan kunt u een actuele reactie intrekken en opnieuw reageren. 

Na het sluiten van de reactietermijn kunt u uw reactie niet meer intrekken. Is de reactietermijn van een van uw actuele reacties verstreken, dan kunt u weer op een nieuwe woning reageren. 

Let op: Staat u op de nummer 1-positie, dan krijgt u een voorlopige aanbieding en komt er een aanbiedingsblokkade in uw profiel. U kunt dan niet op een andere woning reageren of in aanmerking komen voor een andere woningaanbieding. 

Het woningaanbod op de website wordt iedere dag ververst. Een woning staat minimaal drie dagen op de website. In elke woningadvertentie staat tot wanneer u kunt reageren. Deze datum kan bij iedere woning anders zijn. 

De papieren van het Digizine kunt u afhalen bij verschillende afhaalpunten: Woningcorporaties en gemeentehuizen (bij de gemeente Haarlem is alleen digitaal inzien van het Digizine mogelijk). 

U kunt reageren via internet. Op onze website vindt u bij Woningaanbod alle woningen die op dit moment beschikbaar zijn. Bij de woningadvertentie klikt u op Reageren.

Selectie

Positie

Enkele uren na de sluiting van de reactietermijn worden de reacties gesorteerd en kunt u uw positie bij Mijn reacties zien. Log in en klik op Mijn reacties.

Inschrijftijd

Kandidaten worden op inschrijftijd geselecteerd. Inschrijftijd is de tijdsduur die wordt gerekend vanaf de datum van betaling van de inschrijving. Degene met de langste inschrijftijd heeft de eerste keus. Let wel: kandidaten met een (stadsvernieuwings)urgentie gaan voor. Daarnaast hebben kandidaten met de juiste indicatie voorrang voor zorgwoningen en aangepaste woningen. Senioren hebben voorrang voor woningen die worden aangeboden voor de leeftijdscategorie 65 jaar en ouder. 


Veelgestelde vragen

Waarom kan ik niet meer telefonisch reageren?

Vanaf 1 april 2017 is de reactielijn van WoningNet opgeheven. Dit betekent dat u niet meer telefonisch een reactie kunt plaatsen op het woningaanbod. Daarnaast is ook de resultatenlijn niet meer beschikbaar. De reden waarom wij deze telefoonlijnen opgezegd hebben, is dat wij merken dat woningzoekenden steeds beter hun weg vinden via de website. Het proces rondom het zoeken en accepteren van een woning verloopt bijna helemaal digitaal. 

Lukt het u niet om een reactie te plaatsen op het woningaanbod? Bijvoorbeeld omdat u geen computer heeft of hulp vanuit uw naaste omgeving. Neem dan contact op met het Klantcontactcentrum van WoningNet. Wij helpen u graag verder.
Hoe kan ik mijn inkomensdocumenten toevoegen (uploaden)?
Log in en ga naar Mijn gegevens en dan het kopje Mijn documenten. Hier kunt u uw inkomensdocumenten toevoegen (uploaden). U kunt de digitale versie van uw inkomensverklaring of aanslag die u van de Belastingdienst heeft gekregen uploaden (in pdf-formaat), of een foto in jpg-, jpeg- of png-formaat. Zo kunt u bijvoorbeeld met uw smartphone een foto uploaden van uw papieren inkomensdocument. Elk document mag niet groter zijn dan 5MB. 
Wij vragen u om zelf het Burgerservicenummer (BSN) onleesbaar te maken. Dat kan bijvoorbeeld door een foto te maken van het document met de KopieID-app van de Rijksoverheid. Leest u ook de instructiepagina uploaden op een computer of uploaden met een mobiele telefoon.
 
Kan iedereen mijn inkomensdocumenten zien na uploaden?

Nee, alleen medewerkers van de corporatie die u een woning aanbiedt, kunnen de documenten zien om uw inkomen te controleren. Heeft u geen aanbieding, dan zijn de documenten niet op te vragen door de corporatiemedewerkers. De medewerkers van WoningNet kunnen uw documenten niet inzien, ook niet als u een woningaanbieding heeft. Zij kunnen alleen controleren of er een document aanwezig is in uw gegevens.

De documenten worden na een jaar automatisch verwijderd om te voorkomen dat er verouderde informatie blijft staan. Ook worden ze weggegooid als u zichzelf (of een ander persoon uit uw huishouden) uitschrijft.

Uitleg ?

x
Helpfunctie is actief

De helpfunctie is nu actief. Klik bij een onderwerp op het ?-icoon om uitleg te krijgen. Klik nogmaals op Help? om de helpfunctie te sluiten.